Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 16 februari 2010

Skynda att älska


Jag har nu avslutat Alex Schulmans bok "Skynda att älska", om hans relation till sin pappa, tv-mannen Allan Schulman. Det är en mycket varm kärleksförklaring till en mycket speciell man. Alex Schulman berättar om sin barndom på ett utlämnande och ärligt sätt. Det var nog inte så lätt att växa upp med en äldre pappa, som dessutom var känd. Han beskriver hur olika tidningsreportrar kom hem till dem med jämna mellanrum och dokumenterade hur det var att bilda familj på ädre dar (enligt Schulman var det utgångspunkten i alla artiklar). Han beskriver känslan av att, från det att man är liten, man måste skydda och ta hand om sin pappa eftersom man vet han är gammal och lite skör.
Boken var lättläst och jag tycker att ni ska läsa den om ni har möjlighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar