Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 6 februari 2010

Jag är sååå irriterad på Bella! Det är knappt att jag orkar läsa "När jag hör din röst", den andra boken i Twilightserien, på grund av henne. I början tyckte jag om henne. Hon var speciell och passade inte in bland de andra tonåringarna i staden Forks. Hon gick sin egen väg på ett sunt sätt, men efterhand har hon utvecklats till en typisk tonåring som bara tänker på sin vampyrEdward. Det enda hon vill nu, i den andra boken är att vara med honom och hennes allra högsta önskan är att bli biten av en vampyr så att hon kan leva vampyrliv med honom i all evighet. När Edward frågar henne om hon inte bryr sig om vad hennes mamma skulle tycka om hon blev vampyr är hennes svar att hennes mamma vill att hon ska gå sin egen väg... Jag har en känsla av att det inte riktigt är en sådan väg mamman har tänkt sig att Bella ska ta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar