Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 22 februari 2010

Imorse hade jag den stora förmånen att få ligga i sängen och läsa, alldeles själv. Killarna klev upp och tittade på OS. Som om det inte var härligt nog att få ligga och läsa två timmar i sträck så fick jag kaffe på sängen också! Så jag inledde mitt sportlov med att besöka Dublin med omnejd. Härom kvällen när jag skulle läsa Maeve Binchy så blev det inte så mycket. OS-skidåkningen blev så spännande att jag måste titta...Min bok är precis så vardagsromantisk som jag hade förväntat mig. Halvvägs in i den dök dessutom gamla bekanta från förra boken, "Den magiska källan" upp. Det var som att träffa gamla vänner man inte sett på ett tag, men saknat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar