Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 9 februari 2010

Kan Agneta Sjödin skriva...?

I somras läste jag en bok som programledaren Agneta Sjödin skrivit, "En av de tolv". Jag valde den med misstänksamhet. Jag menar, kan Agneta Sjödin skriva? Den var intressantare än vad jag förväntat mig. Även om jag inte är religiös på något sätt så är ju Bibelns historier fascinerande. Här får man Sjödins tolkning av Jakobs berättelse, hans möte med Jesus och livet före och efter det mötet. Från första stund ser Jakob ett speciellt skimmer runt Jesus och ansluter sig till de tolv lärjungarna. När Jesus dött får lärjungarna som uppgift att föra hans lära
vidare. Det är inget lättsamt liv de väljer och de utsätts för faror från motståndare. Jakobs tvingas välja mellan sitt uppdrag och kärleken till sin älskade Ana och det blir inget lätt val...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar