Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 6 juni 2022

 Det är Sveriges nationaldag och flaggor viftar lite här och var. Vi åkte på landet och hämtade T och mötte ett  antal specialbilar, en riktig farmor Anka-bil (om ni kommer ihåg hur hennes bil såg ut) och ett antal raggarbilar. Jag konstaterar att det måste vara samma människor som kör raggarbilarna som när jag var ung eftersom de unga, lite spännande killarna nu är betydligt mindre spännande vitskäggiga gubbar som kör.

Nu är vi hemma igen och H har cyklat iväg på fotbollsträning. Det är mycket fotboll i våra liv den här våren. Är det inte träning så är det matcher.

Jag är nu inne på min sista Liv Strömquist-bok. Har ni inte läst hennes seriealbum så kan jag varmt rekomendera er att göra det. De är så jäkla bra och tänkvärda!

Jag har läst "Hundra procent fett", "Drift", Uppgång och fall" samt "Ja till Liv!" som jag håller på med för tillfället.

 Hundra procent fett, 14,78 €Drift (Femisex, #1) by Liv Strömquist Uppgång och fall – ännu en lysande stridsskrift av Liv Strömquist |  Arbetarmakt

Ja till Ja till Liv! | Arbetarmakt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar