Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 10 januari 2022

Hela alfabetets författare

 En utmaning som jag har tänkt mig i år är att jag ska läsa minst en författare på varje bokstav. Det borde inte vara någon omöjlighet och tanken är att jag ska upptäcka lite nya författarskap på det sättet. Jag kommer att fylla i den här listan följande under året, lite för att peppa mig själv och ha lite koll på hur jag ligger till. De två böcker som jag har hunnit läsa så här lång i år fyller jag i på en gång.

A: MajGull Axelsson: Inställd resa till Sabarmati

B: Sara Blaedel: Ilkas resa

C: Edward Carey: Petite

D: Annie Darling: En vinterkyss i bokhandeln för ensamma hjärtan

E: Elsy Edvall: Boken om Malin

F: Lotta Fristorp: Benny Drevet, döden

G:

H: Jesper Högström: Jag vill skriva sant

I:

J: Per Jensen: Djurens känslor

K: Mia Kankimäki: Kvinnor jag tänker på om natten

L: Sofia Lundberg: Som en fjäder i vinden

M: Dara McAnulty: En naturälskares dagbok

N: Niklas Natt och Dag: 1793

O: Molly Knox Ostertag Havets hemlighet

P: Charles Portis: True Grit

Q: Julia Quinn: Summan av alla kyssarna

R: Lucinda Riley: Änglaträdet

S: Elin Säfström: En väktares bekännelser

T: Clara Törnvall: Autisterna: om kvinnor på spektrat

U:

V:

W: Lovisa Wistrand: Ödets kyss

X:

Y: Nicola Yoon: Saker man inte vill veta

Z:

Å: Eli Åhman Owetz: Sommaren då katten flyttade

Ä:

Ö:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar