Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 4 februari 2017

Ikväll är det bara jag, T och en kanin hemma. H sover över hos en klasskompis, för första gången någonsin. Han har sovit över många gånger hos sina kusiner, men det känns som en annan sak. Han var grymt taggad och packade en hel del viktigt (fast inga kläder).
Imorgon firar vi en födelsedag här men annars blir det en lugn dag hoppas jag.
Ikväll blir det kanske en bra vuxenfilm, för en gångs skull, och kanske en härlig läskväll.
Just nu läser jag del två i ungdomsdystopin om Cassia, flickan som växt upp i det välordnade och välkontrollerade samhället, styrt av samfundet.
Boken heter "Korsad" och författaren är Ally Condie. Jag vill inte berätta så mycket om boken för den är väldigt spännande och jag tycker att du ska läsa den själv.
Men, när Cassia väl börjat ifrågasätta samfundet så ser hon mer och mer. Samhället har börjat krackelera och motståndsrörelsen växer. Cassia ger sig ut för att leta efter Ky, som hon älskar. Den första delen heter "Matchad".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar