Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 28 augusti 2016

bloggjerkar lite på söndasgkvällen...

Plötsligt, hastigt och lustigt kom jag på att jag nog ska bloggjerka ikväll och frågan visade sig vara.

Vad läser du just nu?

Jag läser just nu en liten lättsam deckarhistoria, nämligen "Döden i Monmartre" av Claude Izner. Det är den tredje boken om bokhandlaren Victor Legris, i Paris i slutet av 1800-talet, som hellre löser mordmysterier än jobbar med böcker. 
En ung kvinna hittas, strypt och oigenkännlig eftersom mördaren har vanställt hennes ansikte. Hon är helt klädd i rött och barfota.
Några dagar lämnas en röd sko in i bokhandeln och mysteriet är i gång. 
En perfekt bok om man vill ha något lagom avslappnande och en bit bort från de vanliga vardagsbekymren.

2 kommentarer:

  1. Den boken har jag läst. Den serien är verkligen trevlig, avslappnande underhållning.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog hellre jobba med böcker än lösa mordmysterier, men båda lockar faktiskt :)

    SvaraRadera