Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 28 augusti 2016

Igår jobbade jag min första lördag, inte den första någonsin, men det har inte hänt på tjugo år.  Det gick jättebra, även om jag var lite nervös innan för att jag skulle larma av och på, vilket inte riktigt är min grej. På skolan har jag lyckats sätta igång larmet i alla fall tre gånger under årens lopp. Men det gick bra. Inga säkerhetsvakter dök upp i alla fall.
Idag har vi jagat Pokemons på stan. Vi lånade med oss en kusin. Fyra personer och tre telefoner och på något outgrundligt sätt slutade det med att jag bar ett paraply, över min son och min telefon. Jahapp, så kan det gå. Mysigt hade vi i alla fall, trots duggregnet.

Dagens boktips är en ny barnbok som ramlade in på biblioteket i torsdags.

"Kråkes medeltidskola" av Marie Bosson Rydell är en blandning mellan faktabok och skönlitterär bok. Kråke och hans klass jobbar med medeltiden. De bygger svärd, provar medeltidsmat och får lära sig lekar. En bok som passar för lågstadiet och kanske för fyror.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar