Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 25 maj 2016

Har varit på intervju idag, ett bibliotekariejobb. Nu har jag två jobbesked att vänta på, det tär på de franska nerverna. Är så trött ikväll att hjärnan sluddrar när jag tänker. Imorgon ska jag, fem kollegor och 83 barn åka till Furuvik. Tyvärr ska det ösregna och var runt tio grader varmt. Så, det blir paraply och långkalsonger. Som tur är ser alla barnen fram emot det hela ändå så det blir säkert kul.
H ska få träffa sin ettafröken imorgon och titta på sitt nya klassrum. En stor dag. Han vet redan att fröken är snäll, för det har han hört. Så det så!
Två veckor kvar tills barnen får sommarlov. Arbetsmoralen stiger en aning när solen och värmen tar paus, men nog syns det i barnens ögon att det är dags för lite ledigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar