Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 1 januari 2015

Gott nytt år!

Gott nytt år!
Vi firade gårdagskvällen med god middag, sällskapsspel och ljuslyktor som vi skickade iväg på sjön.Otroligt nog höll sig nästan alla barn vakna till tolvslaget.
Jag ska skriva min lista med allt jag läst under 2014 men det får bli när vi kommer hem till Uppsala. Internetuppkopplingen är inte den bästa här så det är lika bra att vänta.
Ett första boktips för året blir "Slumpens bok" av Åsa Lind. Hanna är tolv år, tar hand om sin mamma, som lever i sin egna galna värld, Hon kämpar för att inte väcka för mycket uppmärksamhet och överleva. En dag får Hanna tag på en mycket speciell bok som visar sig vara särskilt skriven för henne. Slumpens bok, som den heter, för med sig nya människor, vänskap men också faror. Är det slumpen som styr våra liv? Vad är egentligen slumpen? Ja, det kan man fråga sig...

'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar