Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 3 januari 2015

Så var vi tillbaka i vårt eget hus igen. Ganska skönt faktiskt. Vi hade en trevlig, problemfri tågresa igår. På tåget hade vi sällskap av tremänningarna I och E, vilket piggade upp också. Väl i Uppsala hade vi tur att bli hämtade med bil. H skrålade julsånger för full hals när vi klev in genom dörren av ren och skär glädje över att vara hemma igen. En annan som var glad, efter att ha varit lite blyg först, var Speedy.
Jag har börjat fila på listan över lästa böcker 2014 och kan konstatera att jag läst 51 böcker, fem mer än året dessförinnan och det känner jag mig nöjd med.
Idag tar vi det annars väldigt lugnt. H har engagerat sin farbror i ett legoprojekt. Jag bloggar, packar upp och slappar. Om vi orkar kanske det blir en shoppingrunda på eftermiddagen, får se om inspirationen infinner sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar