Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 24 december 2014

God jul på er alla, var ni än är och vad ni än gör!
Vi har det kallt, snöigt och härligt. Det snöade utan uppehåll i ett dygn efter att vi kom hit, så skridskobanan på sjön som vi har gjort har fått skottats i omgångar.  Alla har åkt skridskor. Jag och H investerade  i nya förra veckan så vi tycker det är härligt att åka. Idag har vi dessutom eldat och druckit glögg på isen. Nu väntar vi på julgästerna och Kalle Anka. Julgröten till tomten är placerad utanför dörren och enligt säkra källor har han varit där och smakat. Apropå Kalle Anka så såg jag "Allt för Sverige" julspecial härom kvällen och skrattade lite när amerikanarna fick veta att något väldigt viktigt skulle hända klockan tre, något som får Sverige att stanna upp. De var vansinnigt förväntansfulla och blev vansinnigt snopna när de insåg att det var en timme med Disneyklipp. Ha en bra dag!
Här bor vi i jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar