Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 9 juni 2014

Nu är det verkligen inte mycket kvar av det här läsåret. Jag har just varit i skolbiblioteket och sorterat. Drömmer om den dagen när det är mitt riktiga jobb och inte bara något jag pysslar med på lediga stunder. Kan inte riktigt släppa uppsatsen jag skickat in. Det dyker hela tiden upp kommentarer från lärare och kurskamrater som ger mig ont i magen eftersom det är saker som jag inte vet om jag gjort rätt.
Men, jag kämpar för att ta sommarlov och tänka att det inte är så mycket att göra just nu åt saken!
Läser Therese Söderlinds "Vägen mot Bålberget". Jag funderar på varför hon hamnar i sjuttiotalet, både i sin första bok "Norrlands svårmod" och den här? Inte för att det stör mig men jag blir nyfiken hur hon har tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar