Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 15 juni 2014

Två dagar är allt som är kvar innan semestern tar vid. På tisdag blir det avslutningsmingel med mat, trevligt. Enda missen i planeringen är att T måste jobba kväll så jag får hyra ut min son. På tv är det fotbolls vm. Jag gjorde bort mig häromdagen när jag frågade en kollega när Sverige har sin första match...? Hm, så insatt är jag i fotboll och efter det säger jag inget. H vet mer. Han kommer hem från dagis då och då och kommenterar hur det har gått för Barcelona. Det är ju inte så att han någonsin sett dem spela, men det är som med Starwarsfilmerna, vissa saker VET man bara.
Ikväll avslutade jag äntligen "Vägen mot Bålberget". Som jag sade förut; den är för lång. Om Therese Söderlind hade skippat den sista delen som är Olofs berättelse så hade det varit perfekt. Den hade kunnat bli en egen bok för det är spännande och intressant men det passar inte riktigt in i boken tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar