Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 16 januari 2014

Flera böcker på gång...


Jag har börjat läsa "Nyckeln", de sista delen i Engelforstriologin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Det är spännande fast jag kommer inte riktigt ihåg alla personerna utan måste fundera lite och gå tillbaka till personbeskrivningarna emellanåt. Ett annat dilemma är att det är en äkta tegelsten på drygt 800 sidor så det är helt omöjligt att ta med den i ryggsäcken. Tur då att jag också läser Jonas Hassen Khemiri parallellt så att jag har något att läsa på bussen.

Hemma har vi börjat läsa en riktig gammal goding för H, nämligen "Klas Klättermus" av Thorbjörn Egner. Det är ju det där svåra att hitta kapitelböcker med bilder så att både vi och vår envisa fyraåring ska bli nöjda. Bortsett från att H blev lite upprörd i början över hur Mickel Räv beter sig så verkar det gå hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar