Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 1 januari 2014

Årets böcker!

Böckerna jag har läst 2013



  • Om du bara kunde se mig              ( Cecelia Ahearn)
  • Dagboken från imorgon                 ( Cecelia Ahearn)
  • Zarités frihet                                  ( Isabel Allende)
  • Stål                                                 ( Silvia Avallone)
  • Läsarna i Broken Wheel rekommenderar ( Katarina Bivald)
  • Tio saker jag lärt mig om kärlek    ( Sarah Butler)
  • Andra liv än mitt eget                     (Emmanuel Carrére )
  • Dagarna med farmor                      ( Frèdèrique Deghelt)
  • Hundar hus och hjärtats längtan     ( Lucy Dillon)
  • Röster från en annan värld             ( Marion Dupier Jears)
  • Bläckhjärta                                     (Cornelia Funke)
  • Reckless                                         ( Cornelia Funke)
  • Levande skuggor                            (Cornelia Funke)
  • Torka aldrig tårar utan handskar    ( Jonas Gardell)
  • Den vita drottningen                       ( Philippa Gregory)
  • Rosengädda nästa!                          ( Emma Hamberg)
  • Larma släcka rädda i Rosengädda  ( Emma Hamberg)
  • Kimeras hämnd                               ( Lene Kaaberböl)
  • Viridians blod                                  ( Lene Kaaberböl)
  • Drakens bok                                    ( A J Lake)
  • Kyssen                                            (Merethe Lindström)
  • Familjen Bliss magiska bageri        ( Kathryn Littlewood)
  • Så gör jag                                        ( Bodil Malmsten)
  • Francesca                                         (Melina Marchetta)
  • The house of Riverton                    (Kate Morton)
  • Livet efter dig                                 ( Jojo Moyes)
  • Nära hem                                        ( Alice Munroe)
  • Efter kraschen tog jag mig samman bredde ut mina vingar och flög iväg (Joyce Carol Oates)
  • Mannen som glömde sin fru            ( John O´Farell)
  • Bibliotekariestereotypen i populärkulturen (Richard Ohlsson)
  • Amerikauret                                     (Vibeke Olsson)
  • Fjärilen i min hjärna                       ( Anders Paulrud)
  • Jag vill ju vara fri                            ( Annika Persson)
  • Ett köns bekännelse                        (Riikka Pulkinen)
  • Arseniktornet                                   ( Anne B Ragde)
  • Nattönskningen                                (Anne B Ragde)
  • Värdshuset                                      ( Nora Roberts)
  • Solens diamanter                             ( Nora Roberts)
  • Ett kort uppehåll från Auschwiz    (Göran Rosenberg)
  • Den tomma stolen                          (J K Rowling)
  • Eld                                                  (Mats Strandberg och Sara Bergmark)
  • Cirkeln                                           (Mats Strandberg och Sara Bergmark)
  • Vinteräpplen                                  (Josefin Sundström)
  • Främlingars dom                            (Andrew Taylor)
  • De dödas mässa                             ( Andrew Taylor)
  • Nattsagor för drömlösa                  ( Johanna Wester)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar