Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 9 november 2013

Veckans bloggjerka

Vad önskar du dig mest av allt just nu som är relaterat till böckernas värld?

Svaret på det är helt klart att få jobba med böcker. I hela mitt liv har jag drömt om det och just nu gör jag det mer än någonsin. Det skulle kunna vara att jobba på bibliotek eller i bokaffär. En annan bokjobbardröm är förstås att skriva böcker, eller jobba på bokförlag. De senaste veckorna har jag engagerat mig i vårt biblioteksprojekt på skolan. Vi har dels genrebestämt böckerna, dels bytt lokal och omorganiserat hela biblioteket. Varje stund där nere i skolbiblioteket har varit som en ren energikick. Jag drömmer också om att involvera barnen i olika läsprojekt, att inspirera eleverna till läsning. Tja, ni förstår säkert hur tankarna går...

8 kommentarer:

  1. Låter som riktigt bra önskningar, att få jobba med böcker och läsning är något jag också skulle vilja :)

    SvaraRadera
  2. Gillar verkligen dina önskningar :)

    SvaraRadera
  3. Om du jobbar som lärare och vill jobba med böcker och lässtimulans - försök slå dig ihop m skolbibliotekarien. Nästan allt sådant samarbete sker på bibblans initiativ så du lär få en ivrig samarbetspartner på kroken. Go! :-D

    SvaraRadera
  4. Det där biblioteksprojektet låter kul, precis som något som skulle passa mig; böcker och struktur :)

    SvaraRadera
  5. Det är en dröm för mig också. Önskar dig lycka till!

    SvaraRadera
  6. Bokförlag, det skulle jag oxå vilja jonbba på! Få chansen att upptäcka nya författare, få läsa blivande böcker först av alla!

    SvaraRadera
  7. Hmm, min kommentar försvann... Nu kanske du får två från mig... Jag skulle oxå vilja jobba på bokförlag. Få chansen att upptäcka nya författare och läsa blivande böcker först av alla!

    SvaraRadera
  8. Det är en dröm jag också har, främst jobba på ett bokförlag! :) Men jag tror det är jätteroligt att jobba på ett skolbibliotek, eller bibliotek överhuvudtaget! Hoppas din dröm går i uppfyllelse :)

    SvaraRadera