Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 16 november 2013

Lördagsmys

Mer lördagsmys än vad det är här i soffan just nu kan det inte bli. Vi har lånat en kusin på övernattning och nu sitter vi här med pyjamasar, lördagsgodis, mystäcken, tänt ljus och "Doktor Snuggles" på tv:n. Det gäspas ganska högljutt men ingen är trött, precis som det ska vara en lördagskväll.
Jag har införskaffat årets första julklapp idag, en bok såklart. Eftersom jag vet med bestämdhet att mottagaren av gåvan inte läser den här bloggen kan jag avslöja att det är

Det är en fantastisk kartbok som inte bara visar kartor utan också en massa spännande fakta om vad som finns under marken, t ex diamanter, var det finns pirater, dinosauriefynd och sådant.

3 kommentarer:

  1. ÅÅÅ, den skulle jag köpa men då var den slut. Vilka åldrar vänder den sig till, jag hade gärna velat bläddra i den.

    SvaraRadera
  2. Personen som ska få den här boken är sex år och älskar faktaböcker. Han har själv sett den på biblan och tyckt att den var det mest underbara han träffat på :)
    Efter att ha bläddrat i den så tror jag nog att den passar de flesta åldrar som gillar spännande fakta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, då ska jag leta vidare efter den.

      Radera