Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 15 november 2013

Jag ska verkligen inte tråka ut er med mig och mina tänder...Men, följetongen fortsätter...Igår kom jag på fel tid, har ingen aning om det var jag som hörde fel eller om de sa fel till mig, men nu har jag fortfarande rotfyllningen kvar att göra och kommer att få åka dit två gånger i december. Är inte så glad.

Det värsta när man har läst en riktigt välskriven och bra bok är att det som kommer efter ofta känns så blekt. Just nu är det exakt det jag har råkat ut för. Igår, efter att "Tio saker jag lärt mig om kärlek" av Sarah Butler var avslutad så började jag med "Mannen som glömde sin fru" av John O´Farell, en något glättig historia om en man som drabbas av total minnesförlust. Han upptäcker så småningom att han är mitt i en skilsmässa men när han träffar sin exfru så blir han blixtförälskad, igen. Den är inte dålig, men den går inte att jämföra med Sarah Butlers bok som är en av de bättre jag har läst i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar