Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 24 maj 2013

Fredagskväll i mysets tecken

Det är fredag, solen skiner och vi har kusinbesök ikväll. H går fortfarande med sin dyrbara keps och medalj som han fick efter ha sprungit Blodomloppet i onsdags. Han och kusinerna sprang så snabbt  att mammorna inte riktigt hann med.
På onsdag är det dags för oss mammor att springa Vårrruset och jag gruvar mig något rent förtvivlat just nu. Har varit sjukligt trött i ett par veckor och idag kom rinnsnuvan. Nåja, vi får se hur det går.

Har börjat läsa "The House of Riverton" av Kate Morton. Det verkar lovande. Precis som i "Den gömda trädgården" så pendlar historien mellan dået och nuet. En ung poet tar sitt liv sommaren 1924, mitt under en fest. 1999 bestämmer sig en ung regissör för att göra en film om poeten och hans historia. Regissören besöker den 99 åriga Grace Bradley som var hushållerska i familjen och plötsligt börjar hon att minnas och hemligheter stiger upp till ytan.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar