Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 16 augusti 2011

Nu är det dags!

Imorgon är det skolstart och vi lärare har fixat det sista i klassrummen så att det ska vara redo för alla elever som kommer imorgon. För mig känns det skönt att få samma klass som jag hade förra året. Lite trist är det att så många försvunnit till olika friskolor. Flera av mina elever mister sina bästa kompisar i år och det kommer nog att bli lite jobbigt.

Jag ska läsa engelska på Lärarlyftet under hösten och det ska bli jättespännande. Mitt stora problem just nu är att hinna skaffa kursböckerna inför första träffen om två veckor.

En bok som vi ska läsa är en ungdomsroman som heter "The curious incident of the dog in the night-time" av Mark Haddon. Den har jag faktiskt lyckats få tag i på biblioteket så den ska jag nog börja läsa så fort som möjligt. Det verkar vara ett mordmysterium med detektiven Christopher Boone.
Jag återkommer när jag har hunnit läsa en bit.

1 kommentar:

  1. Det är en av mina absoluta favoriter, han har sin alldleles egna världsbild. Så mycket detektivhistoria är det kanske inte men han letar helt klart. Lyckos dig som har en sån bra bok som kurslitteratur!

    SvaraRadera