Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 24 augusti 2011

Det är onsdag eftermiddag och jag har min första dag som student. Eller ja, jag har förstås jobbat halva dagen innan jag fick cykla hem med vinden i håret, en miljon små blomflugor i ögonen och näsan (de måste ha svärmat) och sätta mig med mina böcker. Det visade sig snart att just de tre böcker jag ska läsa ur inför första träffen är de böcker som bara finns som referenslitteratur på biblioteket. Bara tanken på att ge mig iväg till biblioteket gjorde mig smått trött men som tur var har jag ju fått tag på en annan kursbok, nämligen ungdomsromanen "The curious incident of the dog in the night-time" av Mark Haddon, så nu har jag suttit och läst i den i tre timmar.

Enligt T som ringde hem för att kolla hur det gick så är det osmart att börja med den roligaste och mest lättlästa kurslitteraturen, men jag har dyrt och heligt lovat att imorgon halv nio, efter dagislämningen, sitter jag på biblioteket och läser de seriösa och tunga böckerna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar