Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 8 juli 2011



Under flera dagar har jag knappt hunnit lyfta en bok. Vi har rivit tapet, sandpapprat, spacklat och tapetserat. Pricken över i:t var när pappa och T la nytt golv i förrgår. Rummet vi har fixat är det barnrum där alla kusinerna ska husera på semestern. Eftersom kusinerna kommer imorgon så har vi stressat på lite.


Jag har i alla fall läst "Mordet i Eiffeltornet" av Claude Izner, en mysdeckare, passande för hängmattan eller solstolen. Den var inte lika fängslande som Masie Dobbs, tyckte jag, men den tog sig någonstans i mitten och blev ganska spännande. Hjälten, Victor Legris, är en ung bokhandlare som besöker Eiffeltornet under världsutställningen 1889 och hamnar mitt i uppståndelsen när en kvinna ramlar ihop och dör. Det sägs att hon blivit stucken av ett bi och dött på grund av det, men när flera dödsfall inträffar så anar Victor Legris oråd och börjar forska i historien på egen hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar