Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 18 juli 2011

Sommardagarna rinner iväg som vattnet i bäcken. Trots goda föresatser och planer så hinner jag som vanligt en liten bråkdel av allt jag vill. Men vi hinner bada, läsa böcker, titta på fina kryp och umgås med dem vi tycker om så det känns ändå som en lyckad sommar.

Sista dagen på jobbet gluttade jag lite i lånebokhyllan och hittade en Nora Roberts-bok, nämligen "Bortom horisonten". Jag har läst några böcker av henne tidigare och tyckt att det varit lagom lättsmält så jag lånade denna roman och tänkte att det skulle bli avslappnande sommarlektyr.
Men den här boken har hon skrivit med vänsterhanden tror jag...

Den undersköna, smarta, omtänksamma Tory Ashton är sheriff i den lilla staden Friendly. Åh, jag glömde skriva att hon har en kropp som en amazon (förstås). En dag dyker den atletiske, supersnygge, extremt duktige och populäre Hollywoodregissören Phil Kincaid upp för att spela in en film och naturligtvis uppstår gnistor, fyrverkerier och passion.
Ja, ni förstår upplägget...
Skillnaden på den här boken och en Harlequienroman är att författaren är känd och att den har ett något bättre språk.

Tyvärr har jag tappat intresset för den här typen av litteratur numera men eftersom jag av princip alltid läser klart de böcker jag börjat på så kommer jag att följa Tory och Phil och deras bestyr hela vägen.

På torsdag drar jag H norrut för att återförenas med vår T som redan spenderat en vecka där med fiske, fönsterskrapning och avloppsrensning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar