Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 21 februari 2011

Efter en härlig skidtur sitter jag här, lyssnar på Triakel och väntar på att H ska vakna från sin mitt i dagen-tupplur. Man skulle ha sportlov lite oftare...

Jag måste rätta mig själv från igår. Kambilis far Eugene Achike är inte präst utan fabriksägare. Men han lägger i sig det mesta och har åsikter om andras religion, vilket fick mig att röra ihop begreppen en aning. När jag läser "Lila hibiskus" blir jag djupt upprörd över hur Eugene beter sig. Det är en mycket bra bok i alla fall.

Som en liten sportlovspresent till mig själv köpte jag Vi LÄSER häromdagen. Det är otroligt bra och mycket att läsa! Jag har läst om privata bibliotek, Nicole Krauss, nya, spännande amerikanska författare och en massa annat intressant. Tidningen är ny för mig, eller ja, inte Vi-tidningen då, men just den här läs-Vi. Det blir nog fler nummer hem till mig framöver.

1 kommentar:

  1. Har du lyssnat på Lila Hibiscus på P1 - finns att ladda hem. Grym är ordet för den här bigotta familjefadern som är så vilsen. Han tror att religion sitter yta och inte i hjärta.

    SvaraRadera