Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 4 februari 2011

Bert och Lena

Äntligen har vår T kommit hem och äntligen är det fredagkväll!
Jag sitter och tittar på nyheterna om vad som händer i Egypten. Bert Sundström har verkligen råkat illa ut, man får hoppas att det går bra för honom. Stackars den egyptiska befolkningen. Man borde berkligen vara mer tacksam över hur bra man har det här i Sverige...

Igår kväll avslutade jag "Svinhugg" och har nu raskt hoppat in den andra delen som heter "Svartvintern". "Svinhugg" är en lättsam bok som nog knappast kommer att lämna några djupare spår, exakt vad som jag är sugen på just nu. Trots de dödsfall som inträffar, för att inte tala om det dramatiska slutet på boken så lämnar den en gemytlig känsla när jag avslutat den.

Just i denna stund när jag sitter här och skriver så ser jag på nyheterna att Lena Nyman har dött, sorgligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar