Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 23 december 2010

Julmys


Nu börjar det närma sig slutet på det här på detta år och det är dags att sammanfatta det som varit.

Därför får ni här en lista av mig med tio böcker som jag bloggat om och som jag vill tipsa er om.

God Jul på er!
  • De oförglömliga (Gabriella Ahlström)
  • Livet på Scotland Street 44 (Alexander Mc Call Smith)
  • Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann (Jonas Jonason)
  • Myrrha (Ulrika Kärnborg)
  • Leka bland vuxna (Sophie Dahl)
  • Mogen för skrubben (Solja Krapu)
  • Hustrur och döttrar (Elisabeth Gaskell)
  • En av de tolv (Agneta Sjödin)
  • En kort berättelse om traktorer på Ukrainska (Marina Lewycka)
  • I själ och hjärta (Maeve Binchy)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar