Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 10 december 2010

Det är fredagkväll. Toch jag har varit på bio och sett Cornelisfilmen. Den var helt okej även om jag håller med min syster som anser att den fokuserar väldigt mycket på hans missbruk när det trots allt finns så många andra sidor av honom.

Imorgon ska jag åka alldeles själv, utan någon entusiastisk ettåring i släptåg, till A och prata häst och räv... Det ska bli mycket trevligt. Nuförtiden är det inte så ofta jag får göra sådana utflykter. Jag ser också fram emot att få sitta en hel timme på bussen och läsa. Kanske hinner jag då få veta vad Simon gjorde mot sin storasyster i "De oförglömliga" som var så hemskt att hon vägrade läsa brevet han skrev till henne och som gjorde att hon efter ett år inte var förvånad när han dog.
Godnatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar