Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 19 september 2010

Det är söndageftermiddag. H snarkar bredvid mig på soffan. Vi har haft besök av tre fantastiska kusiner i helgen. H har varit i himmelriket, men nu är han totalt utmattad (och snuvig). Jag har snart läst ut "Hypnositören". Det är spännande så in i bomben! Det verkar som att den hårresande upplösningen ska utspela sig i Doroteatrakten, av alla ställen, inte långt ifrån våra hemtrakter där vi spenderar en hel del tid på somrarna. Jag är inte helt säker på att man vill läsa om mord och kidnappningar i just de skogarna...
Vi väntar på T som är ute och flyger. Så fort han kommer hem ska vi gå och rösta och sedan börjar nästa rysare...valvakan! Frågan är hur mycket spänning man klarar en söndag...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar