Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 4 maj 2010

Jobbardag

Imorgon är det jobbardag och dessutom personalmöte till åtta på kvällen... Det blir jättebra, då kanske man får lite läst på rasten. Jag läste igenom det jag skrev om Janis Joplin-boken häromdagen och upptäckte att jag skrev att det var så intressant att få veta hur det var i den amerikanska södern i början av det förra seklet. Då måste jag korrigera mig själv och poängtera att Janis Joplin föddes 1943 vilket ju var i mitten av seklet. Däremot skriver Laura Joplin om familjens förfäder och den historien startar hon redan på 1700-talet (eller möjligtvis början av 1800, nu blir jag osäker). Nåja, det kan bli lite förvirrat emellanåt.
Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar