Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 7 maj 2010

Fredagsmys!!!

Här är det fredagsmys för hela slanten! H har morfar och mormor här, det var härligt i morse, tyckte han, när han fick dela morgonmackor med dem...
Jag har en massa böcker att läsa och nu börjar ju den mysiga balkongsäsongen när man kan sitta bland sina plantor, mitt i fågelkvittret och plöja böcker. Imorgon ska jag på biblioteket och hämta ut en bok som jag stått i kö på, "Tidsresenärens hustru" av Audrey Nieffenegger. Den lär ska handla om ett gift par med ett ovanligt problem... En genetisk åkomma gör att mannen då och då förflyttas i tiden. Det låter som ett intressant koncept som antingen kan vara jättespännande, eller en total flopp. Ja, vi får se var det slutar. Jag rapporterar efter hand.

1 kommentar:

  1. Lyckliga dig! Jag tycker den är jättebra. Och helt osannolik.

    SvaraRadera