Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 1 augusti 2024

Ikväll kommer min familj hem efter en lång semester! Jag ser verkligen fram emot att träffa dem igen och att allt ska bli som vanligt. Nu är ju inte deras semester riktigt slut än, men ändå.

Igår kväll var jag hos min svärmor och åt pizza, och drack ett par glas vin får jag väl erkänna. Det var väldigt trevligt och jag insåg plötsligt att även om det är skönt att komma hem på kvällarna och slänga sig i soffan så är det bra för en att ge sig ut i världen och umgås med andra människor ibland också. Jag har en förmåga att bli aningens försoffad om jag får chansen.

Under sommarens biblioteksbesök i Jämtland drabbades jag av nostalgi och lånade seriealbumet "Ernie- älgkontakt av tredje graden" av Bud Grace.


 
Under 90-talet var vi storläsare av Ernie-serietidningar. Jag tror att vi prenumererade på dem till och med. Trots att det är så länge sedan vi läste så hänvisar vi fortfarande till den då och då, till exempel vid matlagning när någon säger 
- jag gjorde som Effie, hittade något grönt under diskbänken...
Lite hade jag glömt vilken sjuk och obskyr humor Bud Grace visar prov på i sina serier och jag (och pappa som blev sjukt sugen att läsa när han såg att jag hade albumet) skrattade otroligt mycket  under den där veckan när vi var ensamma på semestern.
Nu börjar jag att fundera på var Bud Grace tog vägen? Han borde vara rätt gammal vid det här laget. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar