Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 14 januari 2021

Distansarbete i teorin och i praktiken

 Ända sedan i slutet av förra året har jag arbetat hemifrån på distans. I teorin alltså...

I praktiken har jag jobbat två hela dagar hemifrån och de övriga tre har jag sjavat iväg till biblioteket för att tömma bokinkastet och sköta annat som inte kan göras på distans. Idag till exempel jobbade jag hemma fram till klockan tio, åkte till jobbet och kom hem igen vid halv två och har jobbat hemifrån resten av dagen. Nu hoppas jag att det blir hemarbete imorgon och på måndag. 

I ärlighetens namn är jag ingen bra hemmajobbare. Jag tycker att det är roligt att vara på mitt bibliotek, träffa låntagare och klappa böcker. Men det är förstås skönt de dagar jag slipper åka iväg. Min T skrattar åt mig när jag sitter i mysbyxor och yllesockar vid köksbordet och kan aldrig låta bli att kommentera att han ser att jag har jobbuniformen på mig. Som att han inte har mysbyxor vissa dagar också, så det så...

Nu klappar jag mina egna böcker hemma lite extra i stället.

"En gyllene biljett till livet" av Brendon Burchard kallas en inspirationsroman av bokförlaget.

Det handlar om att ta vara på livet, att inte kasta bort relationer och vara bitter över det förflutna. Huvudpersonens flickvän har varit försvunnen i fyrtio dagar när hon blir påkörd och svårt skadad. På lasarettet ger hon sin bittre och olycklige pojkvän ett kuvert och ber honom åka till en gammal övergiven nöjespark. Han gör som hon säger och där får han vara med om ett magiskt äventyr.

Boken var väl okej, det gick verkligen inte att missa författarens budskap men han förmedlade det ändå på ett trevligt och lättsamt sätt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar