Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

onsdag 1 april 2020

I måndags firade vi en elvaåring hemma hos oss! En stor dag och som jubilaren sa på söndag kväll
- det här kan vara första gången någonsin som jag har längtat efter måndag.
Där i sängen låg han och filosoferade uppspelt över livet och skojade att
-ikväll är jag mammas kotte och pappas barr. Men i morgon blir jag en fullvuxen stubbe...
Så nu kallar jag honom Stubben.

Som vanligt blev det några hårda bokpaket. Det är så svårt att inte förse sitt barn med bra böcker.
Bland annat fick han tredje delen i serien "Woodwalker". Det är en fantasyserie av Katja Brandis. Den handlar om Carag, en woodwalker, det vill säga en blandning mellan puma och människa.
Jag har inte själv läst serien men H tycker att den är jättebra!
Första delen heter "Carags förvandling"


Carags förvandling - Katja Brandis - kartonnage (9789177837343 ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar