Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 6 mars 2017

Bokcirkeln

I söndags var det då äntligen dags att ses och diskutera "En droppe midnatt" av Jason Timbuktu Diakité.
Själv tyckte jag mycket om boken. Den lärde mig mycket och det tilltalade mig att den var så personlig. Slaveriet i den Amerikanska södern blev länkad till en man, i min egen ålder, i Sverige, som ju faktiskt har en personlig relation till slaveriet. Att se USA genom hans ögon var mycket intressant. Alla i bokcirkeln var positiva, med vissa synpunkter. Vi var överens om att den kanske inte är ett språkligt mästerverk. Vissa passager kanske hade kunnat hoppas över och vissa hade han kunnat sammanfatta mer. Han har så mycket han vill berätta. Man känner genom hela boken hur ivrig han är, hur mycket han vill få med. Sammanfattningsvis är jag mycket glad att jag har läst den. Det finns mycket att diskutera (den perfekta bokcirkelboken) och jag rekomenderar den verkligen!

Till nästa gång ska vi läsa Linn Ullmans "De oroliga", också en bok som jag ser mycket fram emot att sätta tänderna i!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar