Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 17 oktober 2015

En vecka kvar tills det är läslov ! Efter en hel del vånda och velande så har jag bestämt att vi ska stanna hemma och vila upp oss på lovet,ha mysmorgnar, gå på biblioteket, se en och annan bra film och laga god mat. Veckan efter far jag tre dagar till Borås så jag tänker att jag ska ladda innan.
Förra veckan var jag och två kollegor på stadsbiblioteket på en inspirationsträff för lärare där vi fick en massa boktips till våra elever. Jag var helt upprymd när jag gick därifrån och har nu handlat upp alla pengar som vi fått lov att använda till skolbiblioteket. Min kollega ska köpa boktejp och sådana där tråkiga saker och jag har lite dåligt samvete för det finns just nu inte så mycket pengar kvar till det. Jag blev lite ivrig, som jag sa till henne. Lite tröst är det i alla fall att vi får nya pengar i januari. Fast jag har ytterligare några böcker jag gärna skulle vilja skaffa då...
De flesta böcker jag köpt är föreslagna till Bokjuryn som pågår mellan februari och april. Det är så kul att kunna erbjuda riktigt många bra och nya böcker till eleverna. Sedan jag och min syfrökenkollega började satsa på skolbiblioteket, köpa nya böcker och jobba med läsning så har vi mött så många bokslukare i klasserna som är glada. Och kanske har vi inspirerat några att bli bokslukare dessutom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar