Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 10 april 2015

Jag hinner inte riktigt med min blogg just nu och inte hinner jag läsa så mycket heller. Med lite tur hinner jag läsa en och annan blogg. Mitt i alltihop har jag också drabbats av ett otroligt sticksug. Varje dag på bussen lyssnar jag på Stickpodden. Det är två tjejer från Kalmar som pratar stickning, pyssel och en massa annat. Nu har den ena tjejen, Karin, fått en dotter så podden ligger just nu i träda, men eftersom de pratat i två år och jag upptäckte den för en månad sedan  så kommer det att ta ett tag innan jag hunnit till slutet. I påsk har jag virkat ett litet djur. Från början skulle det bli en liten kanin, men sedan tappade jag bort mönstret, googlade på ett annat mönster men det var så komplicerat att jag snabbt gav upp och började sticka på känn. Nu är det bara att sy fast ett ben och brodera nos och ögon kvar, men nu har det på något underligt vis övergått från att vara en kanin till att bli en nalle. Tanken är att det ska skänkas till välgörande ändamål och jag hoppas nu att det är engagemanget och viljan som räknas och inte resultatet.
På läsfronten intet nytt, eller vad man nu ska säga.
Jag läste ut Philippa Gregorys "I drottningens närhet" igår. Den höll Gregorys vanliga standard. Det var uppiggande att läsa om en "vanlig" flickas liv och se drottning Maria och prinsessan Elizabeth (så småningom också drottning) ur ett annat perspektiv.  Jag stavade förresten Elizabeth fel i förra inlägget kom jag på nu...
Jag har inte riktigt orkat börja på något nytt men det lutar åt Lene Kaaberböl, lättsamt och spännande.
Nu finns det både vitsippor och blåsippor i Uppsala. Så nu är det vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar