Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 4 mars 2014

årets fynd

Igår tog jag mig äntligen till bokrean, bara för att konstatera att det varit hård åtgång på barnböckerna. Min syster har glatt berättat om alla fynd hon gjort åt sina barn och inte en enda av de böckerna fanns där igår. Så, den enda boken H får är
 Åt mig själv hittade jag tre böcker. Arnaldur Indridasson fick inte följa med hem eftersom jag upptäckte att jag redan läst den. Men jag har mycket roligt ändå att läsa framöver, till påsk kanske...?

 "Nattens cirkus" köpte jag eftersom jag läst mycket positiva saker om den på olika bloggar. "Siri" valde jag eftersom jag gillar Lena Einhorn. Förhoppningsvis ska jag hinna ta en runda till och kolla in fler böcker innan helgen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar