Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 29 augusti 2013

Den här veckan har inte riktigt artat sig som jag tänkt. Det började på måndag kväll med att jag fick tandvärk, rejäl tandvärk. Efter en lång natt, då jag kunnat konstatera att den enda jourtandläkaren i den här stan har semester just nu, så lyckades jag efter ett antal telefonsamtal hitta en tandläkare som hade tid för mig. Till min stora lycka visade det sig att han var expert på rotfyllningar! Igår var dagis stängt så då var jag hemma med H. Han vaknade med skrällhosta och snuva och mitt i dagen slog febern till. Så idag är vi också hemma. Imorgon hoppas jag att vi är tillbaka på banan i alla fall.
En sak kan jag i alla fall konstatera. Att vara hemma och vara sjuk är roligare i hus än en liten lägenhet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar