Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

lördag 13 april 2013

Vettiga serietidningar?

H, nyss fyllda fyra, har kommit på att han gillar serietidningar. Han har några gamla Bamsetidningar som vi får läsa för honom. Hans pappa och jag funderar nu på om vi ska prenumerera på en tidning åt honom och pappan, som inte på något vis tar spontana beslut utan att ha undersökt saker och ting (till skillnad från mig då) började genast leta på nätet för att se vilka serietidningar som finns egentligen? Vi vill inte ha de här tidningarna man hittar på Pressbyrån där det mest värdefulla är plastleksaken som ingår. Nej, vi vill ha något vettigt som är roligt och intressant att läsa. När jag var liten fanns det flera; Bobo och Fix och Foxi till exempel. Undersökningen som T genomförde fick det sorgliga resultatet att det inte finns något... Är det någon som vet om det finns något vi missat? Kamratposten finns ju, men den är ju för äldre barn. Kalle Anka är inte så kul heller tycker H. Visst är Bamse bra, men vi skulle vilja ha lite fler alternativ. Personligen tycker jag dessutom att Bamse blivit sämre på senare år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar