Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

torsdag 24 januari 2013

Sagofantasy av Funke

I förrgårkväll flåsade mina systrar och jag runt i skidspåret. Det var lite kallt och det var rätt isigt vilket fick mig att göra en rejäl vurpa. För första gången på säkert tio år tappade jag luften, brrr..Men, det var skönt efteråt. De senaste tio åren har jag mest åkt på påsklovet och då är det oftast lite varmare och mjukare snö. Nu längtar jag efter nästa runda!

I "Reckless" får man följa Jakob som i jakten efter sin far hamnat i en fantastisk sagovärld. Det finns kopplingar till alla klassiska sagor man kan tänka sig. Idag när jag läste så hamnade Jakob och hans sällskap i Törnrosas slott. Mötet med den sovande Törnrosa var dock inte lika romantiskt som i Bröderna Grimms version. Jag rekomenderar varmt boken till fantasyfantaster i alla åldrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar