Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 4 maj 2012

Ingen snö än...

Jag sitter hemma och försöker skriva mina uppsatser om att lära barn producera texter på engelska. Igår var jag superambitiös, idag går det sådär...Har just sett filmen "Sarahs nyckel" med Kristin Scott Thomas, satt igång en tvättmaskin och burit ut vårblommorna på balkongen. Snöblask och uselt väder utlovades redan igår, men än så länge är det rätt fint. Nu sitter jag här och bloggar i stället för att jobba. Jag grät för övrigt när jag läste "Sarahs nyckel" och inte blev det bättre när jag såg filmen och ändå visste jag ju hur sorgligt det skulle bli. Både boken och filmen rekomenderas varmt! Om du vill veta vad jag skrev om boken så hittar du den under böcker just nu: Vel´d´Hiv (april 2012)

Jag har tagit tag i årets utmaning, nämligen läsa minst tre böcker av August Strindberg. För ett tag sedan läste jag "Hemsöborna" och nu är det dags för "Fröken Julie". Fast egentligen skulle jag vilja drömma mig bort i någon romantisk, solgul värld utan bekymmer. Vet bara inte vad det skulle vara? Är det någon som har ett tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar