Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

tisdag 28 juni 2011

Sommarvärmen har kommit och vi har invigt bryggan ikväll. Det är en härlig känsla att puttra ut på sjön, lämna myggen vid strandkanten och avnjuta en härlig sommarmiddag. H tyckte det var ljuvligt, men när vi satt där mitt på sjön fick han plötsligt för sig att han skulle kliva av och gå hem.
-Hugo vill inte ha vatten, var förklaringen.

Hm, inte riktigt det rätta stället att komma på en sådan sak...

Vi har varit och handlat idag och jag kunde, som vanligt, inte motstå frestelsen att gå in på bokaffären och skaffa mig några sommarpocketar( som att jag inte hade nog att läsa innan).
Just nu håller jag på med "Den glömda trädgården" av Kate Morton. Den handlar om Nell som hittas övergiven på ett passagerarfartyg till Australien när hon är fyra år, 1913. Hon tas omhand av ett ungt par och växer upp som deras barn. Men när hon är 21 år avslöjas hennes bakgrund och hennes liv förändras.

År 2005 dör Nell och hennes dotterdotter Cassandra finner ledtrådar till mormoderns förflutna ibland kvarlåtenskaperna som får henne att försöka ta reda på vad som hände.
Det är en spännade bok med flera trådar att hålla reda på samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar