Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 15 maj 2011

Jag har ägnat kvällen åt att snoka runt bland bokbloggarna för att hitta min hemliga bokkompis och jag tror att jag löst gåtan. Det ska bli spännande att se om jag gissat rätt?

Nu ska jag strax gå och lägga mig och läsa "Älskade syster". Den är så grym och jag klarar inte av den vissa kvällar men den är samtidigt så bra! Det är den 19-årige Skyler som berättar om sin familj och allt som leder fram till det tragiska mordet på hans lillasyster Bliss när han är nio år och Bliss sex.

Det är ingen kärleksfull och trygg barndom som målas upp direkt. Mammans enda önskan är att bli känd och accepterad av de rika "fina" människorna och hon utnyttjar sina barn på alla sätt hon kan för att nå dit. Pappan verkar inte heller vara någon kärleksfull och pålitlig vuxen. Nu har jag inte hunnit läsa ens hälften av boken, så det återstår att se vad som händer men helt uppenbart är att det inte blir bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar