Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 21 mars 2011

måste bloggjerka lite vid sängdags...

Om jag gav dig 1000 kr och skickade in dig i en bokhandel, vad skulle finnas i din korg när du slutligen skulle söka dig till kassan?

Jisses vad jag skulle frossa... Muriel Barberys nya bok "Smaken" skulle absolut hamna i korgen. "Mörka strömmar" av Arnaldur Indridasson likaså. Sedan skulle jag nog satsa på Joyce Carol Oates "Dagbok 1973-1982". "Att trotsa smärtan", en bok som innehåller brev skrivna av konstnärinnan Frida Kahlo, i urval av Martha Zamora är lite av en chansning, men med så mycket pengar att spendera kan man ju kosta på sig vissa chansningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar