Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

fredag 25 mars 2011

Här sitter jag med en trött och snuvig H i soffan. Han har avverkat ungefär hundra avsnitt av Pingu(känns det som) och har nu gått över till Fåret Shaun. Han fick falsk krupp i natt. Som tur var gick det över rätt fort efter att han och jag travat runt på stan en halvtimme så där vid ett-snåret, eftersom sjukvårdsrådgivningen sa att kall luft var det bästa, men vi är rätt trötta idag.

Jag trodde att vi skulle vara helt ensamma på gågatan vid den tiden, men där bedrog jag mig. Vi mötte folk hela tiden som nog var på väg hem från puben. Jag hade glömt att det finns folk med ett liv efter åtta på kvällen...

Jag har äntligen fått tag på Muriel Barberys nyaste verk "Smaken". Än så länge har jag läst två sidor så det är lite tidigt att säga vad jag tycker,men jag har höga förväntningar, kanske för höga?
Dessutom fick jag mail idag från biblioteket att "Mörka strömmar" av Arnaldur Indridasson ligger och väntar, jipphiii! Jag får nog gömma mig någonstans i helgen och läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar