Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 7 augusti 2022

Inte fick jag lämna tillbaka mina biblioteksböcker igår. Lördagsöppet börjar de inte med förrän i september visade det sig. Så jag fick cykla hem igen med min rejäla hög. Helgen i övrigt har varit lugn och det enda som hetsat upp mig har varit stickningen. Helt omöjligt att få ordning på det mönster jag har påbörjat verkar det som.

H hade en kompis som sov över sedan de först varit på Fyrishov och badat. Det gäller att suga ut det sista av sommaren. Till veckan kommer lärarna tillbaka och jag hoppas att de vill träffa mig och planera något roligt tema framöver. 

Jag har lyssnat på en ganska tråkig ljudbok av Bosse Schön, en biografi om Zarah Leander. Min förväntning var att den skulle handla om hela hennes liv, men efter att snabbt ha berättat om hennes barndom så var det hennes aktiviteter under andra världskriget som stod i fokus. Och visst kan det vara intressant men jag tycker att det var ganska lite som kom fram och jag ville nog mer höra om hennes övriga liv. Boken heter "Sanningen om Zarah Leander".

Sanningen om Zarah Leander - Bosse Schön - Ljudbok - BookBeat

Sedan lyssnar jag på en ljudbokserie som heter "Mord och martinis- kändiskockens död" av Ingrid Remvall. En ganska tramsig historia i Bridget Jones-anda om Bella som jobbar på en eventbyrå men i ärlighetens namn mest håller på med annat, som till exempel sin blogg som har mycket få följare men som hon drömmer om ska bli populär.

På ett kundbesök går hon på toaletten där det ligger ett lik! Bella kastar sig in i uppdraget att lösa mordet. Hon är en sådan där människa som mycket sällan tänker på vad hon gör och säger och hon har verkligen inga problem att pressa vittnen, spionera och lägga näsan i blöt. En bok som  passar bra att städa till eller så men inget jag kommer att tänka på eller minnas i efterhand...

Mord och martinis : Kändiskockens död - Ingrid Remvall - inbunden  (9789176296981) | Adlibris Bokhandel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar