Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

söndag 2 augusti 2020

Starstable

    Star Stable. Ödesryttarna. Jorvik kallar Ödesryttarna. Legenden vaknar (kartonnage)  Serie Star Stable - Böcker | Bokus bokhandel

Inför sommarens bokpratsaktiviteter så läste jag första delen i serien Starstable; "Jorvik kallar" Det kan du läsa om här
Nu har jag plöjt de två andra delarna i triologin och det var spännande fram till sista sidan! Jag har fortfarande en känsla av att böckerna riktar sig till lite äldre barn och ungdomar. Dels är språket lite avancerat emellanåt dels så hoppar handlingen mellan de olika karaktärerna så det gäller att hänga med. Vissa saker måste man också själv kunna tolka in i handlingen då inte allt skrivs rent ut. Samtidigt tror jag att serien kan vara en brygga till lite svårare litteratur då det är så oerhört spännande hela tiden. Kanske beror det på att det är ett dataspel från början, men det är verkligen inga döda punkter utan det händer saker hela tiden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar