Om mig

En blogg för oss som inte överlever utan böcker och som hellre skulle ta med en boklåda än tändstickor till en öde ö. Jag har jobbat länge som lärare men sadlat om till bibliotekarie och inte ångrat mig en sekund!

måndag 29 oktober 2018

Snön som kom igår gav familjen skilda känslor. Nioåringen blev lätt uppihejsan och började genast tänka på snöbollskrig. Kaninen blev också väldigt uppspelt och ville ut! Han stod med framtassarna mot altandörren och stirrade på snön. När han väl kom ut ångrade han sig omedelbart, sa brrrr. Kall mage, jag tror jag går in igen (eller ja, det var vad han såg ut att säga i alla fall). Jag suckade av lättnad över att ha bytt till vinterdäck i fredags, en dramatisk historia för övrigt eftersom batteriet dog precis när det var min tur att rulla fram bilen till däckbytarna. De fick försöka rulla igång bilen åt mig två gånger, samt slutligen starta den med startkablar. Jag använder mig av en sådan där mobil däckbytarfirma som står utanför ICA Maxi, mycket praktiskt och prisvärt.
Mina föräldrar som gjort en blixtvisit i helgen berättade, efter en promenad, att kön till däckbytarfirman var evighetslång på söndagsmorgonen.


Just nu läser jag två olika böcker, en hel hög bra tidningar som ligger på nattygsbordet, lyssnar på ett flertal poddar samt "Canada". Så, det är inte så mycket som avslutas för tillfället.
Men jag har läst en box med feel good-noveller.




"Tretton dagar med John C" av Jojo Moyes
"Samma tid nästa vecka?" av Dave Nicholls
"Göra om" av Sophie Kinsella
"Att gå vidare" av Nora Ephron

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar